Hoge servicegraad, veel vrijheid

Onlangs hadden wij als kantoor de eer om om te mogen presenteren aan de Exact Cloud Award jury. Relatiebeheerder en administratiecoach Sander vertelt meer over onze manier van werken en hoe dit ons drie keer op rij naar een Exact Cloud Award waardig level hielp. 

Werken in vrijheid

De bedrijfscultuur bij AKRH is het beste te vergelijken met de Netflix Methode, hierbij wordt uitgegaan van werken in vrijheden. Er worden geen regels opgelegd en medewerkers geven hun eigen invulling om (gezamenlijk) gestelde doelen te behalen. 

Bij het plannen van hun werkzaamheden is de belangrijkste pijler dat de alle cliënten een hoge servicegraad ervaren. Zolang aan deze eis wordt voldaan worden werkzaamheden naar eigen inzicht ingepland. 

Vanwege de unieke filosofie en enthousiasmerende sfeer ga ik al 7 jaar elke dag met plezier naar mijn werk. Door het werken in vrijheid groeit mijn gevoel van eigenwaarde en haal ik het maximale uit mezelf’ 

Ook de rest van het AKRH team ervaart het op deze wijze. Hierdoor wordt het meedenken en bijdragen van nieuwe ideeën extra gestimuleerd. Er heerst een groot gevoel van  ‘het samen doen’. 

Nemen van eigen verantwoordelijkheid

Maar wordt er dan wel hard gewerkt als er zoveel vrijheid is?

‘ Natuurlijk’  zegt Sander ‘Vrijheid gaat gepaard met het nemen van verantwoordelijkheid en geven van transparantie. Omdat AKRH zo snel groeit is het belangrijk dat wij als werknemers die verantwoordelijkheid nemen, zo kan Roel bezig zijn met zijn sterkste kant: het ondernemen’

Bij dit ondernemen wordt het team ook weer maximaal betrokken. Zo wordt er bijvoorbeeld als team gekeken naar alle kandidaten wanneer er vacatures zijn. ‘Samen delen we gedachten over wie er de beste aanvulling op het huidige team zou zijn’ 

Bij het nemen van eigen verantwoordelijkheid hoort ook het geven en krijgen van feedback, onderling als team, maar ook naar je leidinggevende. Zo houden we elkaar scherp en kunnen we dag in dag uit optimaal blijven samenwerken met onze cliënten. 

Alles voor onze cliënten

Onze filosofie sluit dan ook naadloos aan op de wensen van onze cliënten. Er is bij AKRH niks belangrijker dan goede service leveren. Een goed voorbeeld hiervan is de door ons georganiseerde webinars tijdens het begin van corona. Doordat onze IT-straat volledig geautomatiseerd is hadden we in deze uitdagende en onduidelijke periode direct de tijd om op te treden als bedrijfscoach. Zo organiseerden we webinars, verzorgden we mailings en konden onze cliënten ons altijd bellen voor advies omtrent regelgeving en vergoedingen vanuit de overheid. Het is dan ook een eer om dit terug te horen in dit filmpje van Ineke ten Hooven. Ineke nam dit filmpje speciaal op voor onze presentatie.