Januari is traditioneel de drukste maand voor AKRH. Naast de btw-aangifte over het vierde kwartaal van 2020 maken we ook zo snel mogelijk uw jaarrekening op. Wij streven naar een snelle en goede service. Jij kan ons hierbij helpen! We leggen je graag uit hoe.

Lever alles digitaal aan
Zorg ervoor dat al je facturen en/of bonnen digitaal aangeleverd worden. Ontvangt u facturen per mail? Leer uzelf dan aan om deze direct aan ons door te sturen. Zo zorgt u ervoor dat u nooit achterloopt met uw administratie. Aanleveren is eenvoudig. Mail uw factuur als bijlage direct naar uw AKRH e-mailadres. Wanneer u [INK] vermeldt in het onderwerp leest Basecone de factuur automatisch in.

Heeft u verkoopfacturen? Volg dan hetzelfde proces en vermeld [VRK] in het onderwerp.

Wanneer u bonnen heeft dan scant u deze snel en eenvoudig in met de Basecone Spencer App op uw telefoon.

Basecone portal
Is het u, ondanks uw goede voornemens, niet gelukt om alles direct toe te zenden? Zorg ervoor dat u al uw facturen over 2020 overzichtelijk in 1 map heeft. Vervolgens kunt u ze via de portal van Basecone vanaf uw computer uploaden in uw persoonlijke omgeving.

Om in te loggen op de portal gaat u naar akrh.nl, u klikt hier op ‘login’ en u selecteert vervolgens ‘Basecone’

Voorraden of kasmiddelen?
Als het goed is heeft u aan het einde van 2020 de voorraadwaarde bepaald. Bij voorkeur gebeurt de voorraadtelling op 31 december of een datum die daar dichtbij in de buurt ligt. Niet zeker of u een voorraad heeft en of u die had moet tellen? Vraag ons dan om advies.

Voert u een kasadministratie? Dan is het belangrijk dat er op 31 december een fysieke telling van het kasgeld uitgevoerd wordt. Deze stemmen wij vervolgens af op uw administratie.

Aftrekposten
Heeft u nog andere aftrekposten waar geen factuur van is? Dan is het belangrijk om hier alle
relevante stukken van te overleggen. We geven twee voorbeelden van zulke aftrekposten:

  • Zakelijk gereden kilometers in uw privéauto. Zorg dat u gedocumenteerd hebt wanneer en hoever u zakelijk heeft gereden. Bijvoorbeeld in uw agenda of een kilometer registratiesysteem.
  • Zelfstandigenaftrek. Wanneer u aan kunt tonen dat u in een volledig boekjaar minimaal 1225 uur heeft besteed aan uw onderneming dan heeft u recht op zelfstandigenaftrek. Dit kunt u aantonen door uw agenda zorgvuldig bij te houden. Noteer hier ook in wanneer u aan de administratie werkt, of bijvoorbeeld aan een website. Ook telt reistijd naar een zakelijke afspraak mee. Het is natuurlijk ook mogelijk om uw uren bij te houden in een urenregistratiesysteem.

Bankafschriften
Wanneer u gebruikt maakt van de bankkoppeling met Exact is het niet nodig om de bankbestanden aan te leveren. Mocht er geen bankkoppeling lopen met ons boekhoudpakket Exact Online dan ontvangen wij graag een MT940 bankbestand. Deze kunt u eveneens uploaden in Basecone.

En nu?
Wat gebeurt er als u alles heeft aangeleverd? Wanneer u alles heeft aangeleverd verzorgen wij ten eerste de btw- aangifte voor het vierde kwartaal van 2020. Deze moet gedaan worden voor 31 januari.Vervolgens streven wij ernaar om zo snel mogelijk uw jaarrekening aan u te leveren.

Vragen?
Mocht u vragen hebben over uw administratie dan helpen wij u graag. Neem dan contact op met uw adviseur.